Scopul întâlnirii este acela de a discuta despre principiile care stau la baza Planului de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 București - Ilfov,  precum și despre nevoia de informare și consultare a cetatenilor în vederea definitivării documentului, conform bunelor practici europene.
Pe acelasi subiect au fost depuse solicitări de audiență către: Comisia Transporturi și Infrastructură Urbană, Comisia Ecologie și Protecția Mediului și Comisia pentru Relații cu Organizații Non-guvernamentale și Alți Parteneri Sociali, comisii de specialitate din cadrul Consiliului General al Municipiului București precum si Primarului General al Municipiului București.
Până acum, niciun pas concret în acest sens nu a fost facut de reprezentantii institutiilor vizate.
Asociatiile și grupurile civice semnatare apreciaza campania de publicare de materiale promoționale, desfasurata de cateva luni în stațiile de metrou și stațiile RATB din București, ca fiind nepotrivita, in conditiile in care cetatenii nu inteleg modul in care noua strategie poate imbunatati calitatea vietii. Aceste neajunsuri si intarzierile privind realizarea strategiei ar fi putut evitate, daca autoritatile ar fi aplicat procedurile de informare a publicului, in toate etapele de desfasurare a proiectului, asa cum prevad normele europene. Ca o confirmare a lipsei de transparenta, pe contul Facebook a proiectului  au fost anuntate, la mijlocul lunii octombrie 2016, demersuri realizate în luna februarie 2016, respectiv in luna august 2016.
Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016-2030 București-Ilfov este finalizat de aproape un an. Cu toate acestea, în tot acest timp, nu a existat niciun demers al Primăriei Generale a Municipiului București pentru a informa, respectiv a implica cetățenii în definitivarea documentului.
Fără o corectă informare publică, cetățenii nu vor înțelege consecințele continuării dezvoltării orașului în termeni de <<fluidizare a traficului>>, iar măsurile prevăzute în document vor fi nepopulare și întâmpinate cu rezistență. Lipsa de asumare a unei campanii veritabile de informare și consultare publică a tuturor părților interesate, indică lipsa de seriozitate și angajament a Primăriei Generale a Municipiului București cu privire la implementarea unui document de interes public. Întâlnirile propuse de organizațiile semnatare au drept scop tocmai informarea consilierilor generali cu privire la aceste aspecte și determinarea autorității publice de a organiza un proces amplu de consultare publică.
Nu în ultimul rând, reamintim, de asemenea, faptul că România este amenințată de amenzi ce ar putea depăși suma de 100.000 euro/ zi din cauza infringement-ului cauzat de poluarea aerului din București, Brașov și Iași, conform notei de informare a Comisiei Europene. Planul de Mobilitate Urbană Durabilă ar trebui sa ofere soluții pentru problema acute a poluării, o problemă publică, de interes general pentru cetățeni. Consultarea extensivă a părților co-interesate este principiul etic de bază al unui Plan de Mobilitate Urbană Durabilă și, în același timp, o procedură legală, ce stă la baza oricărei comunități bazată pe “cooperare, coordonare și consultare”, așa cum însuși textul PMUD prevede.   
 Asociațiile non-guvernamentale și grupurile civice semnatare ale invitațiilor adresate consilierilor generali ai Primăriei Generale a Municipiului București sunt: Organizația pentru Promovarea Transportului Alternativ în România – OPTAR; Comunitatea Bicicliștilor din București; Asociația ActiveWatch; Centrul de Resurse pentru Participare Publică; Asociația pentru Tranziție Urbană; Asociația Zeppelin; Asociația Adevărații VeloPrieteni; Asociația GreenTourism; Asociația Help to Heart (Ajută Viața); Asociația Peisagiștilor din România - Filiala București-Ilfov; Asociația Încotroceni - Oameni, Idei, Povești; Asociața Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis; Asociația Mozaiq; Inițiativa Prelungirea Ghencea; Inițiativa Pentru Bragadiru; Grupul de Inițiativă Civică Sala Palatului; Asociația Cartierul Aviației; Grupul de Oponență Proiect Drum Expres Ciurel-Splaiul Independenței -Autostrada A1 București-Pitești.

ActiveWatch / CC BY 3.0