Propuneri de valorificare a diversității în formarea jurnaliștilor din presa sportivă

Respectul pentru diversitate este una dintre condițiile la baza unei relatări oneste. Mai ales că există resurse și metode de formare profesională a jurnaliștilor care îi poate ajuta să conștientizeze acest fapt, după cum spun reporterii, editorii din presa sportivă, formatorii în jurnalism și educație media care au participat la atelierul MARS (Media Against Racism in Sport) organizat în Cluj-Napoca, la sfârşitul lunii mai.

Astăzi, publicăm propunerile acestora de inovare în formarea studenților la jurnalism, mai ales a celor interesați de presa sportivă. Instrumentele și strategiile de formare propuse - folosite în educația pentru media – sunt menite să ajute jurnaliștii să înțeleagă respectul pentru diversitate și, astfel, să o valorifice în relatările lor. Materialul, disponibil în limba română și engleză, descrie pe scurt și reflecțiile participanților care au stat la baza propunerilor.

Invităm facultățile de jurnalism și instituțiile media să ia în considerare introducerea acestui tip de instrumente și metode în formarea jurnaliștilor.

soccer livescores live football scores oddslot live soccer results

 

Anexele raportului:

Anexa 1 Agenda Atelierului Național MARS Cluj-Napoca, mai 2012
Anexa 2 Lista participanților la Atelierul Național MARS Cluj-Napoca, mai 2012

Anexa 3 Rezultate „Testarea unui instrument de formare” (în engleză)

Anexa 4 Articolul “Percepția părtinitoare și percepții ale distorsiunii mediatice”

Anexa 5 Linia de sosire, The New Yorker, 21 mai 2012

Materialul a fost produs în urma atelierului MARS organizat de Consiliul Europei împreună cu partenerii săi locali, ActiveWatch și Facultatea de Științe Politice, ale Administrației și Comunicării de la Universitatea Babeș-Bolyai la Cluj-Napoca, în perioada 24-26 mai 2012.

Mai multe detalii despre programul MARS și atelierul media din România găsiți AICI

Pentru mai multe detalii, ne puteți contacta la nicoleta@activewatch.ro.
 

ActiveWatch / CC BY 3.0